Pagina's

donderdag 2 februari 2012

Waarde


Op naar de stad voor de minder leuke dingen die toch moeten gebeuren: bankzaken, boodschappen en ov-chip-gezeur. Op de fiets. En even voor de mensen die klachten hebben over het weer: het is droog, de zon schijnt en volgens vele generaties 'op kouwe kuj jeneihe kleje' (=op kou kun je jezelf kleden).

Om het beloningssysteem draaiende te houden beloof ik mezelf een bezoekje ruilwinkel. Maar de mevrouw bij de Etos is me voor 'Alstublieft, nog wat leuke spulletjes voor u!'. Een mini Elmex en een John Frieda sample. Komt dit doordat ik een schamele flacon Fa koop met 50% sticker, door de gescheurde naad van mijn tuniek/blouse of door mijn bonte verpakking tegen de kou.. Wat doet het er toe. Dankuwel mevrouw!

En leuke spullen vind ik in de ruilwinkel! Een pluche apenknuffel, een furrealfriend chimpansee (fantasieloos speelgoed overigens) en twee sprookjesboeken die ik op het azc ga gebruiken. Voor mezelf een ouderwets bord, een klosje metaaldraad en een set van 12 gebaksbordjes en serveerschaal met bloemetjes (zie foto hierboven).

Het plaatje is compleet als ik de poort dichtdoe. En weer open doe. Want precies in de voeg ligt een eurocent..!

Verduidelijking
Het lijkt alsof ons huis alleen maar voller en voller wordt. In tegendeel! De radiostilte op dit blog van vorige week heeft hiermee te maken. De papiercontainer is op 20cm na vol, er zijn al vier fietstassen met spullen afgevoerd naar de ruilwinkel, een aantal spullen heb ik kado gegeven, er staan spullen te koop en er staat nog een heel krat met spullen die ik ook weg ga geven. Ik had het snode plan om een bingo-avond te organiseren. Man is iets minder enthousiast.. (niet lachen!).  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten