Pagina's

donderdag 12 januari 2012

Resultaatgericht werken

Jammie
Zoals eerder getoond is 'de' muur in de woonkamer paars geworden. Denk niet dat we om het half jaar een complete wand van de woonkamer verven! Het gaat hier om een stukje muur van (-tromgeroffel-) iets meer dan 3 meter. Als klapper vertel ik dat het grootste gedeelte van de muur niet bestaat omdat het een poort/boog/opening naar de keuken is! Als je alles bij elkaar optelt heb ik zaterdag 4m2 geverfd. Aangezien de voorgaande kleur redelijk fel en licht was moest ik twee keer rollen en kwasten dus verdween er 8m2 onder de paarse verf!

Officieel is het geen paars maar heet de kleur Jammie. En dan moet je niet mij maar Histor vreemd aankijken. Zij spelen een soort raar spelletje met een mogelijke verfkoper. Stel nou dat je op zoek bent naar een aantrekkelijke kleur voor in de keuken. Kies je dan voor kleur 3585, kleur ultra-ultraviolet of voor kleur Jammie? Aangezien 1) ik niet goed ben in het onthouden van getallen, 2) er discussie zou ontstaan hoe ultraviolet er precies uitziet in kleur en 3) mijn woordgevoeligheid hoog is kies ik voor de kleur Jammie!
Zie je het jongetje op het schilderijtje gluren, deze stond een tijd gelden op het blog (ruilwinkel aanwinst), hou ervan!

Snelle tip tussendoor (= stt)
Histor verf is redelijk prijzig, niets ten nadele van het verfje want die is prima. Bonnen, kortingsstickers en aanbiedingen veranderen vrij weinig aan de prijs. De verf in de Historpot is gewoon wit, een basisgoedje. Net als in de pot van een ander (huis)merk. De pot verf wordt opengemaakt, onder een mengmachine gezet die de juiste (Jammie) kleurverhoudingen erin stopt en daarna geschud. De mengmachine is niet kieskeurig en mengt gerust het huismerk van de winkel in de Histor-Jammie-kleur! Het apparaat gaat niet loeien en doet gewoon zijn werk. Dan zeg ik: fijn dat de machine ook met andere rassen overweg kan, ook namens mijn pinpas bedankt!

Goed(e) (voor)nemen(s)
Met deze vrij onbegrijpelijke titel bedoel ik eigenlijk iets simpels. In het nieuwe jaar nemen we ons allerlei goede dingen voor. Op mijn lijst staat niet alleen het verven van de muur in een degelijk winterkleurtje want dan zou ik al klaar zijn. Het is vooral gevuld met dingen die ik heel het jaar wil doen, een soort continu project voor 2012. En deze zijn: iedere week hardlopen, gezonder koken zonder veel E's en kCal's en goede kwaliteit producten, meer tijd met familie en vrienden doorbrengen, minder chocolade eten, geen onnodige spullen hebben of houwen, iedere week iets creatiefs produceren.. ga zo maar door! Ik zal niet te vooringenomen zijn met mijn voornemens (=woordgrap) want de week is nog niet voorbij maar afgelopen dagen gingen erg goed. Maandag hardloopschoenen uit de kast, dinsdag kilometertje gezwommen, woensdag weer die schoenen aan en vandaag sporten. Morgen heb ik dan wel een rustdag ingepland, zo aardig ben ik dan ook voor mijn lijf. Alhoewel, dat gedoe met geen chocola speelt me wel parten. In welk opzicht hou ik liever voor me, laten we zeggen dat de nadruk niet op goede maar op nemen ligt.

Land in zicht
Na twee weken kerstvakantie gaan ook docenten weer aan het werk. Postbussen worden geleegd, cijfers weer ingevoerd en ik ben blij! Zo kreeg ik vlak voor de kerstvakantie te horen dat ik twee herkansingen 'voldoende' had. Maar dat kan net zo goed een 5,5 zijn toch? Ben ik even blij met een 7 en een 9 (negen!). Het is dat we in een rijtjeshuis in een nette wijk wonen anders zou ik het wel willen: keihard van het dak schreeuwen. Begrijpt iemand deze uitdrukking trouwens? In ieder geval stel ik me zo voor dat ik op de grens van ons dak en dat van de buren zit (want het spreekwoord zegt daken = mv.) en dat mijn schreeuw dan echt van het dak afgaat. Neeeeeeegeeeen! Zoiets maar dan nog ietsje harder.

Later meer
Einde van dit bericht want over een kwartier sta ik in de sportschool. Aan goede voornemens moet je werken. Tegenstrijdig woord want er valt niets te 'nemen'. Werken, hard werken is het. 2012 dat wordt nog wat..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten