Pagina's

dinsdag 31 juli 2012

Waar een kleine tuin groot in is




De afgelopen tijd is er ontzettend veel gebeurd in een korte tijd, vandaar ook de wat schamele blogberichten van laatst. Van al het gebeurde wil ik jullie een ding laten zien en dat is onze tuin.


Van de petunia's van voorgaande jaren heb ik steeds zaadjes apart gehouden. Sommige zaadjes had ik gesorteerd op kleur en apart gehouden. Totdat ik ze dit jaar ging zaaien en niet wist welke kleur bloemenzaad de bloemenkleur zou geven. In twee ijsbakjes van beide gezaaid en het groeide als kool. Vrij snel kwam er daarna een periode dat er niets gebeurde. Enkele weken heb ik beteuterd toegekeken naar de alleen maar groeiende, groene massa. Toen de eerste bloemen kwamen was ik gemengd blij omdat de bloemen ongemend waren. Alleen maar wit. Tot op vorige week. Zo verscheen er opeens een donkerpaarse bloem. Een paar dagen later was er ook lila. Sinds kort is roze in het assortiment opgenomen.


Het is alweer even terug dat er een huisdier bij ons woonde maar de tuin biedt kansen. Een 'zinken teil model nepperd van de ruilwinkel' wilde ik omtoveren tot miniscule vijver. Ik kocht slechts twee waterplanten die toch heel de teil vullen. Sterk het vermoeden dat dit meer aan mij lag dan aan de teil of de planten. Drie vissen proberen nu onder, door en over de planten heen te zwemmen. Toch is er geen spijt van de aankopen, zeker niet van de mooiste plant van het tuincentrum. Het 'showmodel' uit de vijverton van de winkel heeft mij een mooie waterlelie in de achtertuin bezorgd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten