Pagina's

zaterdag 10 december 2011

Kleintjes worden groot



Het verhaal over de amaryllis gaat verder. Uit de steeds langer wordende steel zijn vier grote knoppen tevoorschijn gekomen. Deze knoppen zijn vier hele mooie bloemen geworden! Ik vind het zo leuk dat ik het hele proces, van kale bol tot joekel-toeters van bloemen, gevolgd heb. Iedere dag was er wel iets anders of iets nieuws. Helaas merk ik dat de bloemen al wat minder worden. Daarom staat het volgende zelfmaak-kadootje alweer klaar.
Afgelopen week heb ik een bakje met drie hyacintenbollen gekocht. De bollen van paarse en roze hyacinten zijn bruin maar ik vond witte hyacinten. Die hebben een cremekleurige bol! Mijmerend voor die bloembak zag ik het helemaal voor me: groen mos, witte bol, groene steel, witte bloem..   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten