Pagina's

zaterdag 19 oktober 2013

Wenswiel

 
  
Donderdagavond was er een workshop voor vrouwen en meisjes in het kader van het fietsproject. We maakten een groot wenswiel met hierin allemaal wenskaarten. De fietsen en de glittertjes vielen erg in de smaak. Op de achterkant werden mooie wensen geschreven. Deze varieerden van een nieuwe fiets met slot tot een poes maar er waren ook wensen die verder gingen. Natuurlijk waren er een heleboel personen die maar een wens hadden: het krijgen van status (verblijfsvergunning). Ook werden er wensen opgeschreven die te maken hadden met familie of liefde.
 

De reden waarom ik dit met jullie deel is omdat ik vanochtend voor de laatste keer aanwezig geweest ben als medewerker van de Vrolijkheid en als juf voor dit jaar. Het was een erg aparte ochtend. Ik weet dat ik het heel erg ga missen de komende tijd maar het is goed om juist nu tijdelijk afscheid te nemen. Om een lang verhaal kort te maken: de situatie van een gewoon azc naar een gezinslocatie maakt het er niet makkelijker op. Daarbovenop spraken we over een 'probleemgezin', ik ken de vrouw en kinderen nog maar enkele weken maar ik ben toch zo verdrietig van de verschrikkelijke verhalen. Daarom wens ik net als A. en Kaniez: dat allemaal goed mens zijn en maken nooit meer probleem voor iedereen en allemaal hebben goed leven. Hopelijk brengt iedereen dit in de praktijk, niet alleen op deze zaterdagmiddag maar ook de tijd erna!

 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten