Pagina's

maandag 3 maart 2014

Voorjaarsvakantie..


..ook voor kinderen op het azc betekent dit geen school. En als iemand benieuwd is hoe een kind op een asielzoekerscentrum vakantie 'viert' kan ik daarover kort zijn. Het grootste gedeelte azc-kinderen viert geen vakantie, daar zijn de omstandigheden gewoon niet naar. Gelukkig bestaan er organisaties en stichtingen die daar verandering in brengen. En ben ik blij dat ik voor een stichting werk die ook nog eens de Vrolijkheid heet! Vanaf morgen maken we er iedere dag van de week een feestje van voor de kinderen. Even alles vergeten, plezier maken met de andere kinderen, je verhaal kwijt kunnen aan de ´juf´ en creatief bezig zijn. 

De dag van morgen is in ieder geval fijn opgevuld. Morgenochtend muziek maken door te zingen, klappen, beatboxen, springen, trommelen en piano spelen. Tussen de middag gaan kinderen, collega's en ouders pannenkoeken eten die een aantal moeders gaan bakken. De middag brengen we door in de vernieuwde recreatieruimte waar we allerlei creatieve materialen uit de kast trekken en mee gaan werken. Hopelijk kunnen we op het eind van de week terugkijken op een geslaagde vakantieweek en kan ik de film of foto´s met jullie delen. Ik ben benieuwd wat er allemaal gemaakt gaat worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten