Pagina's

donderdag 7 juni 2012

Terug


De blogloze tijd is weer voorbij. In de tussentijd is het radijs gegroeid als kool. Vandaag na de oogst gelijk vier paprikaplantjes ervoor in de plaats. De tuin begint eindelijk een gezicht te krijgen, vooral mijn 'kruidentuin'. De aalbessenstruik groeit, er staan aardig wat (cherry)tomaten, enkele kruiden en daarachter bloeit een auberginekleurige clematis.


Om een verklaring af te leggen voor mijn afwezigheid: een mix van druk zijn en druk doen. Ik had het druk met de stage op de basisschool, deze week heb ik enkele uren ingevallen voor de juf in groep 5. Op het asielzoekerscentrum was ik ook weer enkele uren te vinden. En dit weekend waren mijn taalmaatjes en hun vriendin op bezoek. We hebben ongeveer 3 uren gedaan over het maken van een marsepein verjaardagstaart, teveel geklets tussendoor. De dames hebben de taart helemaal zelf gemaakt, trots op hen! De mannen hebben gepraat over werk, studies en - over wat anders - voetbal.


Wat betreft het druk doen heb ik mijn oude verslavingen weer opgepakt: lezen en puzzzelspelletjes. Vroeger kon je mij uittekenen met een boek. Afgelopen jaar las ik sporadisch (meestal in de trein) en nu is het weer helemaal terug. Binnen een paar dagen enkele pillen helemaal naar binnen zuigen, lezen blijft fantastisch. Dus als jullie me nu willen verontschuldigen. Er liggen 3 boeken op me te waarvan het tweede boek van Paulien Cornelisse. En dan nog iets, ik kan er wel om grinniken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten