Pagina's

vrijdag 31 augustus 2012

Karton & kruidnoten



Soms heb je van die dagen... En vandaag is het zo een dag! Ik geloof niet dat het de wet van Murphy is maar volgens mij ligt het gewoon aan mezelf. Beetje 'druzig' zeggen ze dan in Zeeland. Wat zoveel betekent als druk of onbesuisd. Laten we het er gewoon op houden dat ik vandaag een afspiegeling ben van het weer: bewolkt, soms wat zon en af en toe flinke windstoten.


Na twee wassen (gelukt), een fikse strijk (geen probleem) en een beurt voor het sanitair (in orde) dacht ik 'even' kaarten te maken voordat ik verder zou gaan met de woonkamer. Heb twee kaarten verknald omdat ik inkt aan mijn vingers had, diverse keren nogmaals mijn handen moeten wassen omdat ik gewoon midden in de lijm pak en een aantal dingen versneden of verknipt. Met de kado-kaarten ben ik dan ook matig tevreden. 



Deze twee kaarten en de monsters bovenin zijn het resultaat van gisteren. Onder het genot van de eerste kruidnoten van het jaar heb ik ze gemaakt. Ik moet zeggen dat ik er steeds meer aan ga wennen om ook eens kaarten te maken die helemaal niet bij mij passen. Te zoet of te symmetrisch, het maakt allemaal niet meer uit. 

De monsters vind ik dan weer te hilarisch voor woorden, ze zijn overiges ook binnen mum van tijd gemaakt. Dus als je met de kids ook een monsterkaart wil ga dan naar een goedkope winkel. Sla je slag met goedkoop karton, wiebelogen en lijm. Vouw het karton tot een kaart, snij of knip een kant korter af. Plak de ogen recht, schuin of aan een kant. Knip daarna uit een andere kleur karton tanden of wenkbrauwen of iets dergelijks en lijm ze vast. Klaaaaargh is de kaaaargt!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten