Pagina's

zaterdag 1 september 2012

Lifter


Tegenwoordig is iedereen bezig met 'groen'. Biologisch, ecologisch, bio-dynamisch, fair-trade en ga maar door. Er zijn weinig producten in de supermarkt meer te vinden zonder een keurmerk. Wat het dan uiteindelijk nog verwarrender voor me maakt, vinden jullie dat ook? Gelukkig zijn er dan van die momenten waarop je even wordt gewezen op het echte groene leven.

Op een al drukke zaterdagochtend rij ik op mijn fiets naar, hoe kan het ook anders, de Action. Halverwege de rit kom ik erachter dat ik niet alleen op de fiets zit. Op mijn stuur zit ergens in een hoekje een groene sprinkhaan. Zich zoveel mogelijk verstoppend achter een stang om de wind niet teveel door die grote voelsprieten te laten gaan. Bij mijn bestemming maak ik een foto van de lifter. Ik vraag me af hoe het met het beest is. Zomaar gedropt op tien minuten fietsen van zijn oude woonplaats. Hoe lang zou dat beest over deze afstand gehupt hebben? Van een wijk aan de rand van de stad verhuisd naar midden in de stad. Was dit een bewuste emigratie of slechts een familiebezoek?


Moest opeens denken aan de krekels in Griekenland. Het eerste wat opvalt als je daar uit de auto / bus / vliegtuig stapt is de warmte, de zon en daarna het geluid van de krekels. Bekijk ons filmpje, als je goed kijkt kun je het ding zien zitten. Als je het geluid zo hard staat dat het 'overspringt' in je oren staat het ongeveer hard genoeg zoals in het echt. Zou er behoorlijk wat voor over hebben om daar weer even te zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten