Pagina's

zaterdag 25 januari 2014

JAapjes



Inspiratie, tijd en motivatie ontbreken de laatste tijd een beetje om te bloggen. Deze week probeerde ik een aantal keer, tevergeefs, tijd voor mezelf in te plannen. De snijmallen en cirkelsnijder die ik te leen heb blijven liggen, het plan om vilten uiltjes voor haar muziekmobiel te maken blijft bij het plan alleen en iedere avond van de werkweek een blog komt er ook niet bepaald van. Omdat iedere dag een dag van goede voornemens is wil ik het weekend niet eindigen zonder bericht. Dus bij deze zijn hier voor jullie Jaap en Jaap. 

Deze twee muzikale broers vond ik bij de ruilwinkel. Het juiste voorbeeld voor mij van perfecte imperfectie. Zomaar geinig met allebei een groen strikje en een lont in het hoofd. Ik vraag me dan af wie deze aapjes ooit gekocht heeft, ze hebben zichtbaar al heel wat meegemaakt. Zouden ze van iemand geweest zijn die het niet over het hart kon verkrijgen om ze weg te gooien? Of was het meer de gedachte dat ze misschien nog punten zouden opleveren? Zouden ze gevonden zijn bij het opruimen of pasten ze niet meer bij de nieuwe kast? Had de vorige eigenaar geen lucifers of zijn de broers stiekem kleine rookbommetjes? Wie weet waren ze met drie aapjes zoals de 'horen-zien-zwijgen-figuren'. Of nog gekker: een compleet orkest van aapjes. Vraag me af wie deze figuren bedacht heeft. Wie weet was er ooit een kaarsenmaker die op een late zaterdagavond dacht: ik maak twee aapjes met kleren aan die allebei muziek maken. En daar kan ik dan weer blij van worden op mijn late zaterdagavond! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten