Pagina's

vrijdag 17 januari 2014

Zandpannenkoek


100 gram havermout (fijngemalen tot meel)
3 eieren 
1,5 rijpe banaan (of 1 grote banaan)
1 tl bakpoeder
175 ml water

Al deze ingrediënten gingen in een beker, langs het mes van de staafmixer en daarna in een pan met olie. Door de banaan smaken de pannenkoekjes al lekker zoet en met het fruit erbij hoefde ik geen extra zoetigheid meer erop.

Het bakpoeder begreep ik niet goed, de bakpoeder uit mijn kast is namelijk totaal niet zandloperproof. Volgende keer ga ik het eens proberen zonder bakpoeder, met sojamelk en met wat kruiden zoals kaneel o.i.d. Of misschien een schijfje appel op het beslag meebakken. Zeker, dit recept gaat vast nog een keer in de herhaling! Supervlot te doen en heerlijk van smaak.

3 opmerkingen:

  1. goed bezig zeg,moet je even kijken waar bakpoeder voor dient volgens mij voor het rijzen!
    sukses met gezond eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er weer heerlijk uit! Het bakpoeder is om het luchtig te maken. Heb je wijnsteenzuurbakpoeder, is dat misschien zandloperproef? En de muffins zijn heeeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je een leuke blog ik ga je volgen en heb je in mijn laatste blog nummer 56 genoemd.

    BeantwoordenVerwijderen