Pagina's

maandag 11 augustus 2014

7-8-9 = vijf


Een jubileum is iets om met elkaar te vieren. Afgelopen donderdag waren we alweer vijf jaar getrouwd! Een goed moment om met elkaar te genieten van een heerlijk etentje. Na het lezen van het blog van MaandagDaandag stond het vast: wij gingen uit eten bij Gastrovan. Drie jonge koks kochten een camper, zegden hun baan gedag en deden al reizend culinaire ervaring op in Frankrijk, Spanje en Nederland. De hele zomer, tot 31 augustus, kun je gerechten met Zeeuwse producten gaan proeven in de Timmerfabriek te Vlissingen. Een echte aanrader, ik zal uitleggen waarom.  


Een echte Zeeuw ben ik wel, visliefhebber daarentegen niet echt, een rare combinatie zou je zo zeggen. Daarom was ik vastbesloten anders dan anders te kiezen en de optie open te laten voor vis. Jullie zien op de eerste foto mijn vega-voorgerecht met onder andere de mooie groente romanesco. Het tussengerecht was mosselen, die lust ik dan weer wel heel graag. In het midden zien jullie mijn hoofdgerecht: (ook) vis! Overtuigd door de reacties en uitleg van het personeel probeerde ik zeeduivel, op de foto heb ik al een eerste hapje gedaan. Fantastisch! Een vis met zachte smaak, een wat elastische beet en geen graten. Even voor de fun: google eens op zeeduivel en je schrikt je wild, wat een lelijkerd! Maar goed. Man koos voor een bavette van Zeeuws rund uit de green egg. Van het nagerecht geen foto, dat was al op voordat ik eraan dacht een foto te nemen. Gelukkig nam ik nog wat foto's van de stoere en toch warme ruimte. Deze avond was geweldig, we hebben genoten op 7-8-14!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten