Pagina's

vrijdag 26 juni 2015

Mooi Zeeland


Zeeuws genieten 
Genieten is wel op zijn plek met zulk mooi weer. Op mooie dagen is het ook helemaal niet erg om niet te hoeven werken en (onverwacht) iets leuks te kunnen doen. Woensdag reden man en ik over de Zeelandbrug naar Zierikzee. Via Social Deal had ik vouchers gekocht voor een verrassingsmenu bij restaurant bij Kees. Een leuk, klein restaurantje met een aardig concept (je eet tussengerechten i.p.v. het gebruikelijke voor-, tussen-, hoofd-, en nagerecht), een straatje van de plompe toren vandaan. Het vis gehalte in de gerechten was voor mij soms echt aan de hoge kant, uitgezonderd van wat 'witte' vissen en mosselen eet ik weinig vis. Aan de collectie toegevoegd zijn nu: coquilles en gerookte paling (zie foto hierboven) en een ceviche Pieterman in een taco (in zuur gegaard baarsachtig visje uit de Noordzee). Al deze vissen kon ik qua smaak niet waarderen toch was het geniaal omdat ik van de opmaak van de gerechten en het proeven van zulke uitgekiende smaken bij elkaar alleen al kan leren. Hopelijk kan ik erdoor in de toekomst vis klaarmaken voor manlief en beter inschatten hoe ik bepaalde smaken kan combineren enz. 



Zeeland (met z'n) vieren
Gisteren is er 's ochtends is er hard gewerkt hier in huis. Wat zou ik toch zonder mijn moeder moeten, bedankt mam! 's Middags was er tijd voor ontspanning (naar de stad fietsen) in combinatie met verplichting (boete op een bibliotheekboek). Bij artotheek de Kaai hebben we een nieuw schilderij uitgezocht, het huidige schilderij was nogal een raar contrast met de gordijnen en zeker als straks de muur een andere kleur heeft. Prima bezigheid met een kind van anderhalf, de mensen hielden haar wel bezig of maakten een praatje met haar terwijl moeder wat rondkijkt. Bij de Hema een pakje opgehaald, een shirtje voor baby en een rokje voor mezelf voor samen €5,-, ideaal die sale!
Terwijl ik door de stad fietste had mama bedacht dat een picknick leuk zou zijn. Manlief was hele dag weg dus Noa en ik hadden 's middags bij de gepensioneerden al warm gegeten (kabeljauw, wat ik dus wel lust). Dus de keus was snel gemaakt: een boterham op het strand smaakt extra lekker! Dochter heeft voor de zoveelste keer haar zand-aan-hand-vrees moeten overwinnen, zeker toen haar schoenen uitgingen en ook de blote voeten in het zand verdwenen. Maar samen met opa het water in ging prima en na de boterham ging ze zelf op pad voor een tweede keer pootjebaden. Haar mama kon er wel om lachen en tevreden naar de wolken omhoog kijken.. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten