Pagina's

zaterdag 17 maart 2012

Buiten-gewoon




Al lang staat een weekendje weg gepland met 'ons vrienden'. Gisteren zijn we aangekomen op onze vakantiebestemming in Domburg (praktisch dichtbij want maandag moet er weer vroeg gewerkt worden). Het huisje wordt bijna helemaal goedgekeurd door ons zessen, hier houden we het wel een weekend met elkaar uit. Wat we nog niet wisten is dat gemis van een vaatwasser en een houtkachel rijkelijk gecompenseerd wordt door de lokale fauna..

Gisteravond laat ontdekten we een lief, harig spinnetje op de slaapkamer. De spin van het type die je niet in het donker tegen wil komen.. Na een spinloze slaap word ik wakker door mijn biologische wekker die nog op doordeweeks staat. Vervelend maar op deze manier kan ik genieten van een stel konijnen die in de zon hun ontbijt nuttigen. En ´s middags lokken we eenden naar binnen. Typisch maar het mannetje geeft aanwijzingen en het vrouwtje doet het risicovolle werk. Dat verdient een extra stuk boterham.   

Voor het complete Walcherse dierengevoel gaan we na de boterhammen naar het Arsenaal in Vlissingen. ´Vroeger´ ben ik er ooit geweest en was het een hele atractie. Het scheelt wel dat ik nu meer dan 10 jaar ouder ben maar wat is dat een raar gebeuren. Kindvriendelijk is het niet met allerlei martel atributen, wha-ha-ha-ende piraten en overal skeletten. De vissen daarentegen zijn dan wel leuk. En de aaibare roggen. En het wiebelende kraaienest.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten