Pagina's

woensdag 7 maart 2012

Waterkoud

Regen..
Koud is het buiten, ongelofelijk! Het lijkt alsof de winter een stukje terug komt. Waterkoud zeggen de mensen dan. Een erg raar woord omdat ik me er niets bij voor kan stellen. Erg koud, heel erg koud of superkoud zeggen mij wel iets. Maar bij waterkoud denk ik alleen aan koud water.
Dat het koud is buiten is duidelijk, van ellende heb ik mijn handschoenen weer opgeduikeld. Na werktijd is het gelukkig nog droog zodat ik om nieuwe thee bij de reformwinkel en naar de bibliotheek om een verse stapel boeken kan. En wat denk je op de terugweg naar huis? Regenen, heel hard regenen. En wat betreft het begrip waterkoud, het is me volkomen duidelijk! In de gietende regen vergeet ik mijn handschoenen aan te doen, 'lekt' mijn elleboog door omdat ik op mijn stuur leun en thuisgekomen krijg ik het slot bijna niet open omdat mijn handen ijskoud zijn..

Buiten regen, binnen pret!
Gisteren in een snel bezoek aan de ruilwinkel heb ik een boek met de titel Buiten regen, binnen pret gevonden. Ik laat het zien en / of weten als er dingen in staan die ik de moeite waard vind. Om jullie vandaag toch ook nog wat creatiefs te laten zien wat creaties van voorgaande keren.
De papieren ballen zijn gemaakt van papieren cirkels die je met beide helften aan andere cirkels bevestigd. Je kunt zoveel mogelijk cirkels gebruiken als je wilt, de bol wordt dan steeds voller. Het papier wat ik gebruikt heb komt uit een tijdschrift en een sudoku boekje. De bollen kun je gebruiken als leuke decoratie of met z'n allen aan een touwtje als slingers.
Op de andere foto zie je een paar haaksels: een granny square, een spiraal en een hartje. Dat het oma-vierkantje gelukt is ben ik erg blij om. In theorie zou ik nu zo'n grote sprei kunnen haken, in theorie hè?  
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten