Pagina's

vrijdag 4 januari 2013

2013

Het mag nog, ik ben nog op tijd. Voor jou als lezer een heel gelukkig, gezond en vrolijk 2013 toegewenst! Een van mijn goede voornemens was om een heel orgineel, zelfgemaakt iets op het blog te zetten als nieuwjaarswens. Niet gelukt (tot nu toe) dus mislukking nummer een dit jaar. Maar let op:

Zonder mislukkingen geen vooruitgang

Als je goede voornemens hebt vergeet dan niet wat je zojuist gelezen hebt. Denk niet dat bij een foutje alles mislukt is of verwacht niet dat binnen een paar weken het voornemen gehaald is. De meeste voornemens kosten veel tijd en dus ook veel geduld, althans wat betreft mijn lijstje. 

Zelf kan ik soms ook aardig de moed verliezen als er ook maar iets tegenzit. Gelukkig heb ik een sterke voorliefde voor imperfecte zaken (waarvan ik me afvraag is dit oorzaak of gevolg, kip of ei). Daarbovenop put ik uit een nuchte opvoeding zaken als 'nee heb je, ja kun je krijgen' en 'als je niks doet weet je niet of je het kunt en bereik je niks'. Om mama te citeren: het geeft niet dat er een foutje in zit, dan zie je dat het handgemaakt is. In de fouten die jij of een ander gemaakt heeft zie je de moeite die ervoor genomen is om dingen te bereiken.

Vergeet dit jaar niet om aardig voor jezelf te zijn. En alstublieft ook aardig voor anderen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten