Pagina's

zaterdag 26 januari 2013

Van alle markten thuis

Te koop aangeboden
Sommige 'kleine ondernemingen´ leveren de grappigste dingen op. Papa en mama hadden in de herfst twee dagkaartjes voor de trein gekocht om eens een dagje op stap te gaan. Vandaag en morgen waren de laatste dagen waarop gereisd kon worden dus was de planning dat wij de kaartjes zouden gebruiken. Delft, 's-Hertogenbosch of Breda zou het worden. Maar vanochtend vloog de sneeuw om je oren dus besloten we het uitje te annuleren. Man sliep lekker verder en ik vertroetelde onze leasehond die zojuist bezorgd was.
 

Zonde van de kaartjes hè? Dus op naar het station om aan een willekeurig iemand te vragen of hij/zij een dagkaartje wilde kopen. Je mag lachen hoor, zelfs man verklaarde me voor gek en bleef in de auto zitten. Na tien minuutjes vertrok de trein naar Roosendaal zonder dat ik een gegadigde gevonden had. Daar sta je dan in de kou. 

In de stationshal liep een jongen op het automaat af. Gevraagd waar hij heen moest en of hij soms een dagkaartje wilde kopen. Hij gaf eerlijk aan dat hij het waar raar vond maar aan de andere kant vond hij het een aanlokkelijk aanbod, hij zou anders het dubbele kwijt zijn! Het ene dagkaartje kocht hij voor vandaag, het andere nam hij mee voor de terugreis morgen. Hij had maar geld voor een kaartje dus ik zei: jij vertrouwt mij met de kaartjes, ik vertrouw jou dat je het geld later overmaakt. Dus telefoonnummers gewisseld en allebei blij. 

Thuis aan de lunch word ik gebeld. De moeder van de jongen belt om te controleren of het verhaal waar is want 'je hoort tegenwoordig zulke gekke verhalen´. Lief om te merken hoe goed deze moeder voor haar zoon zorgt zelfs als hij van huis gaat. En het grappige is dat ik de vrouw ken omdat ik tijdens de stage op de basisschool vorig jaar haar collega was! Gekker kun je een verhaal toch niet krijgen of wel dan? 



Sleedôme Oosterschelde
Vanmiddag het energiepeil wat naar beneden gehaald aan de dijk langs de Oosterschelde. Hond in de auto, sleetjes gehaald bij de Action en daarna een mooi stukje dijk uitgezocht. Op een aantal andere hondenbezitters na kwamen we niemand tegen. Een kilometerslange dijk en sneeuw zover je kunt kijken. Na het sleeën rol en plak ik mijn eigen sneeuwvrouw. Ben benieuwd of ze nog steeds zo nors over de schelde kijkt.. 



Ook een achterwaartse sneeuwduik in de sneeuw gemaakt, ziet er erg apart uit. Daarna een kiekje bij de waterkant gemaakt. Hond vond het maar raar, normaal kan ze erheen lopen om wat zout water te likken. Dit keer bleef het bij wat happen sneeuw en bevroren konijnenkeutels. Culinair niveautje. Geef ons maar een slokje chocomel en een stukje kitkat in een warme auto.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten