Pagina's

woensdag 1 juni 2016

Sukkels


Hierbij het kaartje wat ik een tijd geleden beloofde om nog te laten zien. Dit kaartje kwam uit dezelfde serie met de 'regel' alleen maar mallen gebruiken. Omdat ik dit kaartje niet voor de challenge wilde gebruiken stempelde ik voor een jarige een fijne verjaardagswens aan de binnenkant. Ik ben erg fan van de kaarten met de vouw aan de korte zijde. En nog steeds is er het papier van Echo Park. Ik begin me echt af te vragen of het ooit opgaat en of ik het ooit beu raak, voorlopig lijkt geen van beide het geval te zijn. 

Voor degene die zich afvraagt waar de titel op slaat, dit is een uitspraak van dochter. Althans, dat dacht ik. De laatste tijd is de Duplo helemaal het einde, zeker als papa in het weekend tijd neemt om huizen, torens en optochten van wagentjes te maken. De meeste blokjes zijn vierkant of rechthoekig maar er zijn ook een aantal halfronde blokken bij. Ze zette een aantal van deze blokken op tafel en zei: sukkels. In de seconden die erop volgden, ik had net besloten dat niet reageren de beste optie was, zei ze het nog een keer. Dit keer verstond ik het iets beter en klonk er: circles. Mama gaat op zoek naar filmpjes waarbij de geometrische vormen gewoon in het Nederlands worden aangeleerd in plaats van in het Engels. Cirkels. 

2 opmerkingen:

  1. Heel mooi, een kaartje met sukkels. :) Geniaal van dochterlief, en tweetalig opvoeden kan geen kwaad toch?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha, sukkels!! Maarre, laat ze maar lekker naar dat Engels luisteren ( spreekt de juf Engels) erg gaaf kaartje en dat papier is ook gewoon erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen