Pagina's

woensdag 27 februari 2013

Duracell

Een productieve dag gehad. Bijna zou ik wensen dat iedere dag zo verliep.. 

Reinheid

Nu alles in de keuken opnieuw geverfd is heb ik geen smoezen meer om de keuken niet te 'soppen'. Het kwik steeg vandaag niet erg hoog maar hier binnen was het volop voorjaar, fanatieke voorjaars-schoonmaakdrift. Ruim twee uur zoet geweest met het schoonmaken van, hier komt het ergste gedeelte, alleen nog maar de bovenste helft van mijn keuken. Ik ben zo blij dat ik volgende week de andere helft mag doen, ik kijk er naar uit! 

De positieve draai aan dit geheel is dat je wel van alles tegen komt. Wat heb ik veel in die kastjes staan! Afgelopen week had ik al een kleine inventarisatie gemaakt in mijn kruidenkast en tijdens het bakken van de cake was ik al de bakmaterialen tegen gekomen. Maar wat er staat aan serviesgoed is ook niet mis. Ik moet eerlijk bekennen dat ik gerust 30 eters uit kan nodigen aangezien ik voldoende borden heb (bestek ook overigens). Dan hebben we het nog niet over glazen, bekers en senseomokjes. Helemaal achteraf vond ik een rood, Chinees bord en zes bijbehorende schaaltjes in geel en groen. Ooit gekocht voor een schoolproject in mijn eerste jaar. Maar wat moet ik er nu mee? Gelukkig staat er op zolder een doosje met bestemming ruilwinkel zodat iemand anders misschien weer dolgelukkig is met deze zo goed als nieuwe schaaltjes. 


Azc 
De dag zou niet compleet zijn als ik ook vandaag niet op het centrum te vinden zou zijn. Maandag was ik er voor wat administratie, gisteren was er kinderclub en vandaag ook weer een aantal zaken die even geregeld moesten worden. Morgenmiddag een nieuwe sollicitatie, nieuwe collega-in-spe nummer 3! Morgenavond een bespreking met twee collega's over de komende tijd. Vrijdagmiddag, vrijdagavond en zaterdagmiddag de kinderen vermaken en de week is alweer om. Maar zo we altijd zeggen: 'we doen het niet voor onszelf, we doen het voor de kinderen'. Ondertussen beleven we evenveel lol eraan als de kinderen zelf. En dan denk ik: hè, wat heb ik een fantastisch werk hier.

Gisteren trouwens iets hilarisch meegemaakt. Op het eind van de club deelde ik de jassen uit aangezien deze erg hoog hangen. Sommige kleutertjes hebben er een handje van om met open jas de kou in te rennen. Daarom riep ik een rap mannetje om zijn jas aan te doen "Kom Ibrahimovic, je jas aan doen." Reageert Ibrahim verontwaardigd: "Ik niet fiets!". Leg dan maar eens uit dat Ibrahimovic niets met fietsen te maken heeft maar een goed betaalde voetballer is.


Experiment
Op Pinterest vond ik een tijd geleden alweer een 'recept' voor schoolbordverf: 1tbsp of unsanded grout and 1 cup flat paint. Mijn experiment is gedaan met normale tegelvoeg en wat muurverf. Het experiment is momenteel aan het drogen zodat laag twee erop kan. Of het een succes gaat worden weet ik niet, ik laat het jullie weten. Ook als het iets minder gelukt is..  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten