Pagina's

vrijdag 1 februari 2013

Pizza, friet en afhaal Chinees




De gezonde tour gaat prima tot nu toe. Spliterwten, ui, prei, wortel, (knol)selderij, laurier, knoflook, bouillonblokken, water en het vlees gingen in de pan. Na een paar uur sudderen was daar een pan met 5 liter gezond voornemen! Ook nog eens een heel fijn idee dat ik morgen niet hoef te koken, hoogstens de oven aanzetten en er een stokbroodje inleggen.

Met de voorbereidingen voor het koken ontdekte ik een nieuw streven, dit keer in mijn voorraadkast. Er liggen spullen die ik nog nooit of lang niet meer gebruikt heb. Als daar zijn: 
- gembersiroop
- saroma chocola 
- veel potjes bramensap
- 1 kilo kokosrasp (wat...!?!)
- gelatineblaadjes
- vanillestokjes (deze zijn bedoelt om zelf vanille extract te maken)
- risotto
- een klein blikje kikkererwten (humus maken?)
- marshmallows 
- kruiden zoals maanzaad, zwarte kardemon, anijszaad, piment en gedroogde bieslook

Sommige zaken zijn per-ongeluk of iets-te-spontaan aankopen. En sommige zaken waren plannen van lang geleden. Tijd om dit te gaan veranderen! De komende weken wil ik proberen om diverse ingrediënten te gaan gebruiken tijdens het koken of bakken. En dan het liefst op een redelijk gezonde manier natuurlijk. 

Heeft iemand ideeën hoe deze zaken op een lekkere, tot zover het mogelijk is gezonde en originele manier verwerkt kunnen worden? 

1 opmerking:

  1. Kokosrasp voor kokoskoekjes, maar ik weet niet of dat nu echt heel gezond is... En die kikkererwten door een prutje van tomaten, paprika, courgette e.d.+ kruiden en dan rijst of couscous erbij!

    BeantwoordenVerwijderen