Pagina's

maandag 11 februari 2013

ZZM'er

 

Afgelopen week weinig blogbaars beleefd zoals jullie merken. Er waren wel een aantal dingen maar die waren minder fijn. Man was geveld door de griep en een groep luizen had zich meester gemaakt van enkele kamerplanten. Twee drama's al weet ik niet welk ik het ergst vond. Stiekem was het wel fijn dat man enkele dagen thuis was. Bovendien knapte hij gelukkig snel op dus was dat probleem snel opgelost. 

De luizen waren wat dat betreft minder fijn. Drie kamerplanten zaten onder de bruine stipjes en plakkerige druppels. Een van de slachtoffers is een stekje wat ik meer dan een jaar geleden gestekt heb. De moederplant (Pachira met gevlochten stam) is letterlijk de grote trots in mijn woonkamer. Daarom was ik ook zo blij toen het lukte om hiervan te stekken. De plant is momenteel in quarantaine en volledig onder de luizenspray. 

Het goede nieuws is dat stek nr. 2 nog leeft en man weer gezond is.

2 opmerkingen: