Pagina's

vrijdag 22 februari 2013

Naar de maan


Bij de bibliotheek het mooie leesboek ingeleverd. Meestal loop ik bij het uitkiezen van een nieuw boek even langs de kast met kookboeken. Soms is het net als in de ruilwinkel dan vind ik helemaal niets naar mijn zin. Vanavond vond ik wel drie boeken die ik gelijk mee wilde nemen. Jamie in 30 minuten, heb ik al eerder in huis gehad en bevalt goed, Whoopies en Eigen taart is goud waard. Eerst wilde ik een aantal whoopies maken omdat ik dit nooit eerder had gedaan. Maar voor alle recepten had ik wel iets nodig wat ik niet op voorraad had. Dus werd het een simpele cake uit het vrolijke roze boekje met iets wat ik al een tijdje wilde gebruiken uit mijn voorraadkast: poppy seed ofwel maanzaad. Voor iedereen die ook zo een heerlijk geurende en smakende cake wil volgt het volgende recept.



Frisse citroencake met maanzaad - Lemon meets poppy seed

225 gram ongezouten boter op kamertemperatuur
225 gram suiker
4 eieren
225 zelfrijzend bakmeel
rasp van 1 citroen
1 eetlepel maanzaad

* Verwarm de oven op 180 °C
* Vet de cakevorm in met boter en bekleed deze met bakpapier 
(bakpapier sloeg ik over, helaas bleef hierdoor een klein stukje cake 'hangen')
* Klop voor het beslag de boter en suiker tot het mengsel licht en luchtig is
* Klop de eieren een voor een door het mengsel
* Spatel vervolgens het bakmeel, de geraspte citroenschil en het maanzaad erdoor
* Schep het beslag in de cakevorm en bak 1 uur in de voorverwarmde oven

Geen opmerkingen:

Een reactie posten