Pagina's

vrijdag 8 maart 2013

Vanille


Het nagerecht van vandaag: crème brûlée. Aangezien ik van de rare eiwitten nog eigeel overhield. Ik vond diverse recepten zoals bij AH of een online receptenboek. Ook zag ik een recept bij een horeca site. Ik zou mezelf niet zijn om al deze recepten te mixen. Het totaalplaatje werd door de jury als lekker beschouwd. Zelf vond ik het erg jammer dat er een soort 'water' onder de pudding stond. Iemand ideeën hoe dit komt? Verder was het heerlijk om met een lepeltje het suikerlaagje te tikken en het schaaltje leeg te lepelen. 

Op de website stond dat als ik het vanillestokje zou afspoelen het weer kon gebruiken voor vanillesuiker of vanilleolie. Het werd vanillesuiker. Omdat ik de laatste tijd overgestapt ben op rietsuiker wil ik het hiermee proberen. Rietsuiker is veel grover dan basterdsuiker, laat staan vanillesuiker. Dus waarom niet de suiker even met de staafmixer vergruizen. Zo werd het een prachtige suiker die hopelijk naar vanille gaat ruiken en proeven. Voorlopig ruikt het nog naar 'riet'. 

De vanille-essence waar ik het een tijdje geleden over had is al donker geworden. In april kan ik eindelijk testen of het goed gelukt is. Ik ben benieuwd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten