Pagina's

woensdag 15 mei 2013

Van mini tot mega



Het meest bekende ding in Brussel is naast het Atomium natuurlijk Manneken Pis. Gelukkig was ik twee keer voor deze attractie gewaarschuwd zodat ik niet steil achterover sloeg. Manneke Pis is een beeldje van een halve meter waar water uitkomt. Meer niet. En daar staat dan een hele meute omheen die het beeldje uitgebreid komen bekijken en fotograferen. Nadat we enkele foto's genomen hadden en wat smalende blikken uitgewisseld hadden zijn we weer verder gegaan. Gelukkig heeft Brussel meer moois.. 

 

Twee dagen later bezoeken we een aantal prachtige musea, Brussel is rijkelijk bedeeld op dat gebied. 's Ochtends bezoeken we het Magritte Museum en het Museum voor Oude en Moderne Kunst. Helemaal wauw zoals je een Museum voor de Oude Kunst voorstelt (althans ik dan): groots, overweldigend en veel oude dingen. Het Magritte Museum is ook echt gaaf voor een Magritte fan. Het is wel spijtig dat er maar een aantal echt bekende werken hangen. Zo is bijvoorbeeld het 'handelsmerk' (letterlijk in de museumwinkel!) de man met het bolhoedje niet te zien. Gelukkig hing mijn favoriet er wel en ontdekte ik een hoop nieuwe zaken. Dus een geslaagde ochtend. 


Het muziekmuseum is gevestigd in een prachtig Art Nouveau / Jugendstill gebouw vlakbij de andere musea die we bezochten. De collectie muziekinstrumenten is enorm groot, met een audiotoer kun je alle instrumenten beluisteren. Zelf waren we niet heel erg onder de indruk, misschien door het feit dat we al twee musea hadden gezien. Maar we wisten dat je op de bovenste (10e!) etage kon lunchen. Dus wij naar boven voor een spectaculair uitzicht met een even geweldige lunch. Man koos een Italiaanse tartaar met Belgische frieten en salade (slecht zichtbaar achter de spa-fles). Zelf ging ik voor de vegetarische lasagne, ik geef de voorkeur aan pasta boven iets van vlees/friet/groen. Wat dat betreft ben ik een echte pasta-freak vooral als een beetje goeie kok het voor me klaar wil maken.   

Verder zijn we beiden alweer druk aan het werk, het lijkt wel alsof alles dubbel telt of terugkomt na een vakantie.. Dus het is fijn om net als vanavond op mijn blog even terug te denken aan het weekje samen er tussenuit!

1 opmerking: