Pagina's

woensdag 21 augustus 2013

De naaimachine van zolder


Sinds lange tijd de naaimachine weer eens tevoorschijn gehaald. Het lijkt me geweldig om heel goed te kunnen naaien en zelf patronen te kunnen tekenen. Onvoorstelbaar wat je dan allemaal zelf kan maken, van kleding tot de inrichting van je huis. Maar met nog zoveel andere leuke dingen waar ik ooit wel eens goed in zou willen zijn schuift naaien naar onderen in de 'ik-wil-graag-lijst'. Toch ben ik best blij met dit simpele baby-projectje wat ik gisteren geprobeerd heb. Een babydoekje van stof, badstof en allerlei vrolijke lintjes. Dit is zelfs een makkie voor een beginnend naaister zoals ik ben. Dus voor degene die nog op zoek is naar een leuk babycadeau, wat stof heeft liggen en eventjes tijd heeft, deze knuffeldoekjes zijn snel gemaakt. Een goede tutorial vind je op het blog van MiekK. Zij heeft er nog een speenkoord en allerlei leuke applicaties aan toegevoegd. Na dit snelle en leuke resultaat denk ik dat er nog enkele doekjes volgen voor 'de onze'!
 

3 opmerkingen:

  1. En als je er nog een stukje folie mee stikt (gewoon wat bv. rondom een bos bloemen zitof een fruitmand), dan heb je een knisperdoekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oké, ik vroeg me bij de Prénatal al af wat ze daar instoppen! :) Kan dit geen kwaad dan? Alhoewel je bij een loszittend naadje met de lintjes ook op moet passen natuurlijk. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He leuk geworden zeg,zo ben ik begonnen met naaien enzo toen ik van mijn dochter zwanger was.Leuk ga zo door!!!!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen