Pagina's

zaterdag 21 september 2013

Koek, cake of taart?


Bakochtend op een vrije zaterdag. Aangezien ik mijn baksels wilde delen met mijn schoonzus die mindert met suikers en E-nummers keek ik voor recepten op het blog van smakelijck. Een beetje ambitieus bedacht ik dat ik wel 'even' hazelnootkoekjes, amandel biscotti´s, chococosballetjes en een appelkruimeltaart kon maken. 

Eerst op het fietsje naar de natuurwinkel om wat ingrediënten, vanaf nu staan er ook agavesiroop, volkorenmeel en havermoutvlokken in de kast. Ook ging er een grote zak gemengde noten mee naar huis. Moest ik eerst weinig van noten hebben, ik heb nog steeds niet veel met pinda's, de laatste tijd vind ik het heerlijk om noten in recepten te verwerken en op te eten!   

Nummer een waren de biscotti's. Een halfuur in de oven, daarna een halfuur eruit, precies de tijd dat de hazelnootkoekjes erin konden. Geen centje pijn totdat ik iets teveel ging multitasken! De chococosballetjes, laten we het daar niet over hebben. Ik heb alles in een zakje gedaan zodat ik het zooitje misschien nog een kans kan geven. 


Als laatste stond een suikervrije appelkruimeltaart op de planning. Gezien de tijd ging de onbekende versie me niet meer lukken om te maken. Daarom een verzinsel wat er op lijkt, enkel ietsje ongezonder. Er stond nog een half pak cakemix, twee appels erbij en een kruimeltje van 1 minuut erbovenop. Met een uurtje geduld is ook dit project goed uit de oven gekomen. 

Dus een fiks bakdagje vandaag. Nu eerst maar eens uitrusten, blij zijn met 3 van de 4 baksels die gelukt zijn en natuurlijk van alles wat proeven.  
 

1 opmerking:

  1. Wat lekker ambitieus ben je ook! Haha! Meestal heb ik al genoeg aan één onbekend recept op de zaterdag plus mijn pannetje soep. Het ziet er allemaal heerlijk uit! Ben erg benieuwd wat er nog is geworden van de chococosballetjes, die staan bij mij namelijk nog op de planning om een keer te maken..

    BeantwoordenVerwijderen