Pagina's

donderdag 5 september 2013

Koken met E-nummers


Makkelijk koken staat soms wel eens op het menu. Vooral nu ik het vanmiddag best warm kreeg en ik het even wat rustiger aan moest doen. Op zulke momenten is het echt niet koken zonder E-nummers, pakjes of makkelijk te bereiden zaken. Dus voor het diner aten wij verzin-goreng-noedels met bali-vlees. 

Bali vlees
zonnebloemolie
Asli Boemboe Bali (Xenos) E202 / E211
200 gram rundvleesreepjes
150 ml water 
In deze volgorde ingredienten in pan warmen, fruiten en sudderen (dit kost wat geduld voordat het vlees lekker oma-gaar is).

Verzin-groente-goreng-noedels

zonnebloemolie
2 tenen knoflook
1/2 paprika rood en 1/2 paprika groen
1 rode peper
scheut oestersaus suiker + E211
scheut chinese soyasaus E621 / E631 / E627 / E202
restje courgette
bakje taugee 
Bovenstaande ingredienten ook weer in deze volgorde warmen en roerbakken. Hierbij twee porties gewelde eiernoedels toevoegen. Even doorbakken en klaar is de E-nummer volle maaltijd!

2 opmerkingen:

  1. Had je ook nog op de verpakking van de rundvleesreepjes gekeken? Ik plaag je maar hoor, ik snap het heel goed dat je af en toe makkelijk wil. Heb ik zelf ook last van! Het ziet er wel heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat bakje was al in de prullenbak beland dus ik heb geen idee! En wij hebben lekker gegeten, niks geen E-nummer wroeging hoor :)

      Verwijderen