Pagina's

maandag 30 september 2013

Terug van druk weggeweest!

Wat ben ik de afgelopen weken een uitblinker in afwezigheid hier op het blog. De berichten die ik heb geplaatst zijn bijna zeldzaam te noemen. De voorgaande periode was ontzettend druk, eigenlijk al vanaf de zomervakantie. Tel daarbij een zwangerschap met al de nodige zaken erbij op en voilá: weinig blogtijd. Hopelijk komt daar vanaf vandaag verandering in en ben ik terug van weggeweest!

Vandaag was mijn laatste officiële werkdag als coordinator. Direct stoppen lukt me nog niet, in de herfstvakantie sluit ik mijn laatste project af. Maar het is fijn dat ik het grootste gedeelte overgedragen heb en alleen bezig ben om vijf leuke dagen te organiseren. De laatste tijd vergeet ik de meest gekke dingen, namen zijn opeens zwarte gaten in mijn geheugen en het werken met de kids valt niet mee. Vooral fysiek ben je sneller beperkt aangezien het niet meer zo snel en makkelijk gaat om veel te bewegen en te bukken. En 'normaal' heb ik bij de kinderen wonderbaarlijk veel geduld, nu lijkt mijn lontje steeds korter te worden. Dit is niet echt handig aangezien het grootste gedeelte 'stoutheid' voortkomt omdat ze zich niet kunnen uiten of aandacht willen. Tijd dat de andere juffen doorgaan met het goeie werk en ik me ga richten op onze eigen nieuwe wereldbewoner. 

De voorbereidingen voor de baby zijn in volle gang. Het lijkt wel alsof ik hele dagen te vinden ben in de stad om allerlei zaken te kopen. Ben je blij dat de meubels binnen zijn kun je achter beddengoed aan. Hangen er in de kast voldoende gewassen en gestreken kleertjes voor het kleine mormeltje, de volgende keer kun je voor jezelf om kleren. Denk je dan bijna alles gehad te hebben komt de kraamzorg met nog een aantal boodschappen voor op de lijst. Wat ik dan weer wel leuk vind is om prijsbewust te shoppen. Zo scoorde ik vijf shirten en een jurkje van Mama-Licious voor nog geen €40 (totaalprijs was €165). Voor alle pampers en luiers die in de kast liggen heb de helft of niets betaald! Hetzelfde liedje voor verzorgingsproducten. Het hoeft heus niet duur te zijn, je moet alleen goed opletten. En proberen dingen te onthouden..

Bovendien kwam er de afgelopen weken weer een aantal gratis dingen binnen (ik ben vast nog wat zaken vergeten neer te leggen). Na de babypakketten van Prénatal en Etos kreeg ik bij Kruidvat een tas met bijtring, luiers en crème. De klapper maakte ik vanochtend mee toen ik voor baby- en manlief inkopen ging doen bij Etos. Ik kocht twee afgeprijsde flacons douchegel en kreeg hiervoor als bedankje een gratis Robijn wasmiddel. De Zwitsal producten gingen samen met de andere spullen in een grote Zwitsal tas. Daarna ontving ik zegeltjes voor de baby- en handdoeken spaarkaart. Als ik binnenkort de twee volle spaarkaarten inlever krijg ik voor €2 niet alleen twee handdoeken maar ook nog twee washandjes kado! Zonder geld kun je niets in dit land maar gelukkig zijn er soms uitzonderingen.

Binnenkort voor jullie een weggevertje! Deze week hoop ik echt verder te gaan aan het give-away project met de plantenzaadjes. En is het niet deze week dan is het volgende week. Want voor heel veel dingen geldt nog steeds dat geduld een schone zaak is. 


1 opmerking:

  1. Blij dat we weer van je blog kunnen genieten.
    geniet zelf en afwachten.

    BeantwoordenVerwijderen