Pagina's

maandag 17 februari 2014

P.I.F.


Zaterdag kwam er een envelop binnen met washi-tape. Ik denk dan: de belastingdienst stuurt blauwe enveloppen zonder verdere opsmuk, saaie witte enveloppen zijn rekeningen of moeilijke brieven en (gekleurde) enveloppen met washi-tape is post van andere bloggers! Joehoe, ik vind zulke post leuk! 

De post was afkomstig van mijn nicht crea-roosje uit de 'verre' Alblasserwaard, danku! Een tijdje geleden zocht ze kandidaten voor een pay-it-forward actie. Pay it forward is letterlijk vertaald 'betaal het voort'. Typisch weer iets wat lelijk te vertalen is. Het principe van pay-it-forward is dat een iemand start met een goede daad voor een aantal mensen, deze mensen doen dit op hun beurt weer voor een aantal anderen en zo verspreiden zich de goede daden. Er ontstaat er als het ware een boomstructuur aan mensen die meewerken aan het zogenaamde p.i.f. principe.

Dus ben ik sinds zaterdag aan het nadenken wie ik allemaal blij kan maken met iets wat ik voor hen kan doen, iets wat ik kan weggeven aan sommigen of iets wat ik kan maken voor iemand. Het lijkt mij leuk om ook een paar totaal onbekenden blij te maken. Zoals de munt in het boodschappenkarretje te laten zitten en stilletjes toe te kijken wie deze kar meeneemt.
Net zoals je vroeger wel eens een willekeurig nummer draaide met de telefoon als kind, dat gevoel een beetje. Of een lief pakketje naar een-bekende-van-een-tante-haar-kennis-daarvan-een-vriend te sturen omdat diegene dit nodig heeft. Zulke zaken zie ik dan gelijk helemaal voor me en word ik vrolijk van!

Hebben jullie ideeën wie ik kan helpen of blij maken? Zoals jullie merken heb ik wel wat opties en weet ik zeker wat kandidaten maar heel graag hoor ik jullie input! Reacties zijn altijd erg leuk om te lezen namelijk. Jezelf opgeven mag ook hoor, dit vind ik niet niet egoïstisch of zelfzuchtig, iedereen verdient op zijn tijd een goede daad van een ander nietwaar? Hebben jullie vandaag al een goede daad verricht?

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke actie! Daar worden we vrolijk van. Je weet vast wel een goede bestemming. Misschien iemand bij het AZC?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je zo blij van je kadootjes word!
    Leuk om te zien!
    En nu weet ik dan eindelijk wat P.I.F. betekend! ha ha,
    ik dacht gewoon kadootjes maken en doorgeven een soort ketting....
    groetjes je nicht uit de alblasserwaard!

    BeantwoordenVerwijderen