Pagina's

woensdag 12 februari 2014

Want van boeken...

...krijg je nooit genoeg. Iedere keer als ik ergens (tweedehands) boeken zie wil ik 'even kijken'. Ik doe heel hard mijn best om eruit te zien als mama of juf op zoek naar geschikte boekjes voor kind of kinderen. Maar o, wat geniet ik van alle mooie boekjes die ik tegenkom! Hoe ouder hoe beter. Aan de rug van een boek zie je al veelbelovende kleuren, titels of logo's van uitgeverijen. Ik kan helemaal verliefd worden op sommige illustraties. Zo vond ik een tijdje geleden boekjes van Bakkertje Deeg, een prachtig getekend dik-buikig-mannetje, heerlijk! 

Een kleine tien minuutjes speuren in een goedgevulde boekenkast en ik heb weer vijf nieuwe aanwinsten. De vondst van vandaag is heel divers. Van Tom Saywer tot De eend op de stoep. Verder het boekje Klik en Klak met de haan en de haas, notabene geschreven door een schoolmeester uit Middelburg! Ook wel bekend van de 'beroemde' Pietje Puk. Maar het meest in mijn nopjes ben ik met een boekje van M. Bakker. De titel vind ik meesterlijk, inclusief afbreek-streepjes en zonder hoofdletters: harm jan en tie-ne-ke in de va-kan-tie. 

Voordat jullie denken dat ik vanavond voor het slapen gaan een hoofdstuk uit een kinderboek lees.. Voor mezelf ben ik naar de bibliotheek gegaan, de komende dagen hoop ik in het boek van Malala te lezen. Heb de proloog en een gedeelte van het eerste hoofdstuk gelezen, vind het tot nu toe erg beeldend beschreven en het nodigt uit om verder te lezen. Aangezien het er weer op zit voor vandaag vind je mij na het bloggen op de bank met haar boek, een kop thee en een mini appeltaartje gebakken in mijn nieuwe Tupperware MultiFlex vorm. Maar dat is weer een ander verhaal wat ik jullie een andere keer vertel. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten