Pagina's

donderdag 5 april 2012

Wat is wijsheid


Lastig
Soms heb je van die dagen dat je wenst om een uil te zijn. Heel veel wijsheid, bedachtzaamheid en die serene houding komen dan goed van pas. Dus toom ik mijn impulsiviteit en denk ik hard na, voer gesprekken en maak besluiten. Ik wil jullie graag laten weten waarover dit allemaal gaat maar dan zullen jullie nog even moeten wachten totdat alles 'rond' is.

Nummer 3
Niets is dan fijner om in een nadenkende bui een bezoek te brengen aan de ruilwinkel. Gedachten uitzetten en alleen maar speuren. Ik ben nog geen twee meter in de winkel of wie kijkt mij daar aan? Uil nummer 3. Of eerder gezegd uiltje, het beest haalt bij lange na de 10cm niet. Zoals ik geleerd ben staat een oneven aantal altijd beter (deze compositieregel leerde ik niet op de kunstacademie maar gewoon bij moeder thuis). En dus staan er nu drie uilen op het dressoir.

Verstandig
Thuisgekomen gaat alles weer op volle toeren. Helaas want veel nadenken maakt uitgeput. Maar we blijven verstandig en werken door. Er moet eten gekookt worden, vanavond maak ik pasta met pittige wortel-en-ui-in-tomatensaus en gebakken worstjes. Handig omdat man (over)werkt aan een storing en zijn portie straks op kan warmen. Als het goed is ben ik dan in de sportschool. Want nadenken is erg verstandig maar even verstandig is om voldoende te bewegen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten