Pagina's

maandag 2 april 2012

Aju tandarts



Bij deze de kaarten die ik vandaag gemaakt heb, een beetje bezigheidstherapie was wel op zijn plek. Gisteren een druk dagje: 's ochtends werken, 's middags begonnen met mijn nieuwe 'baan' als taalcoach (daarover later meer) en 's avonds wezen hardlopen. Vanochtend veel te fanatiek gezwommen, daarna gegeten en wat aan de kaarten gesleuteld. Vanmiddag moest ik namelijk op tijd zijn voor de controle bij de tandarts..

Een controle betekent in mijn geval meestal meer dan even kijken en wegwezen. Mijn kies, die na wortelkanaalbehandeling en wortelpunctie nog steeds hangt, moet weer opnieuw gevuld worden. Geen probleem want hier voel ik toch niks van doordat alle zenuwen van de dooie zijn. Maar als de lieve man met wat lucht langs mijn hoektand blaast en vraagt of dit gevoelig is. Gevoelig inderdaad! Het schijnt dat mijn tandvlees wat aan de verlegen kant is en steeds hoger wegkruipt. Dus moet de tand wat geplakt worden zodat mijn wortel (?) niet bloot ligt. Het hoogtepunt is de tandsteen behandeling. Heerlijk als je van veel schuren, schrapen en polijsten houdt. Ik houd er niet van maar zielig was ik zeker niet! Echtgenoot, die was pas zielig (= zuurkool als avondeten)!     

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten