Pagina's

zaterdag 1 december 2012

Een post van Sinterklaas

De kinderen namen de komst van Sinterklaas naar het centrum serieus. Vooral de gedachte aan de ontmoeting met Sint en Piet, de kadootjes en de hele spanning eromheen hield hen bezig. Dus gisteren en vandaag bedachten enkele kinderen dat ze in allerijl een verlanglijstje moesten hebben. Aangezien je anders misschien wel de verkeerde kadootjes krijgt.. 

Dus schreven ze een post voor Sinterklaas ofwel een brief aan Sinterklaas. Eerst heb ik sommigen ervan moeten overtuigen dat een Playstation3, een Ipad of een nieuwe telefoon niet in het budget van Sinterklaas past. Want zo was mijn redenatie dan heeft Sint niet genoeg geld voor alle kinderen in Nederland. Dit werd even in het rappe moedertaaltje vertaald. Het enige woord wat ik kon verstaan was 'crisis'. Boodschap begrepen. 


life sinterklaas en zwarte pit

ik wel van jullie ale klure van nagelak kereige en ik wel nog its ik wel toewe ketn (=twee kettingen) zelefde van mei en mei frindin en ik wel bejbi pop want die pelase en poepeen eten en beje prate en pumps 35 of 36 (=maat) en popenhuis en schildpad als huis dir

ok doei life sint en life zwarte pit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten