Pagina's

vrijdag 7 december 2012

Zicht op een gedicht

Voordat ik begin met mijn gedicht,
heb ik eerst een belangrijk bericht.
Het heeft zijne Koninklijke Hoogheid Sint uit Spaniën behaagd, vanwege uw creatieve trouw,
U te ridderen in de Orde van Kastanje-Nassau.


Dus kreeg ik een ketting van kastanjes met een onderscheiding eraan. Aangezien we kastanjes zijn wezen knuppelen en ik voor de verjaardag van mijn zwager een kastanjepopje had gemaakt (zie dit blogbericht).

Sint was pasgeleden met persoon een dagje erop uit,
Terug in de trein toonde zij trots haar buit.
Tassen vol spullen voor hobby en plezier,
Knutsels en frutsels voor uren vertier.

Die persoon is altijd een creatieve bij,
Dus toen Sint iets voor haar moest kopen was hij blij,
Een verlanglijst zo lang en uitgebreid,
Iets kopen voor haar kon in korte tijd.

Dit heeft Sint echter fout gedacht,
Hij heeft uren in de winkelstraten doorgebracht!
Van fimo-light en flockpapier hebben ze in Goes nog nooit gehoord,
Ook niet van DaphnesDiary, strijkveloers en zo raakt Sint nogal verstoord.

Sint dacht: het is goed ermee, ik richt me op plan B,
Goede spullen in de keuken kan ook belangrijk zijn,
Een ovenschotel of kastanjesoep vind manlief best fijn.
En gebruik dus een goede ovenhandschoen,
Want zonder, dan moet je het met blaren doen.

Het is niet precies wat je vroeg, want ook dat was er niet,
Sint heeft alles afgezocht, dus heb geen verdriet!
Wordt maar gauw eer blij en zoet,
Als je het volgende pakje open doet.

Sint kijkt komend jaar met zijn wiebeloogjes wel toe hoe jij rond een kastanjeboom wandelt,
En of je niet meer een kastanjeboom ontmantelt en mishandelt.
Uit camerabeelden is gebleken,
Dat je niet alleen maar naar de kastanjeboom hebt gekeken.
Voor dit jaar knijpt Sint een oogje toe,
En hij zegt nu toedeloe!


Heel blij met de kado's die ik gekregen heb. De handschoenen zijn heel fijn en ze zien er ook nog eens mooi uit! Wat nou lompe, grove handschoenen, voortaan bak ik in stijl. Dus voor het bakken in de oven zit ik voorlopig wel safe. Nu alleen nog een fles wodka en ik kan mijn eigen vanille-essence voor de baksels maken. Ben benieuwd of dat gaat lukken! Wat een verwennerij door deze lieve familie-piet, bedankt! Voor de rest van de schoonfam. bedankt voor de gezellige avond. En speciaal voor mijn twee neefjes: bedankt voor het concert, ik ben trots op jullie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten