Pagina's

dinsdag 2 april 2013

Leesvoer


Al eerder en ook tijdens het bezoek aan Westerbork zag ik het boek in de boekenwinkel liggen De bakkersdochter van Sarah McCoy. Tijdens het paasweekend heb ik dit boek gelezen, binnen een paar uur had ik het uit. Het is een verfrissend anders oorlogsboek dan normaal. Vanuit verschillende oogpunten wordt het verhaal van 'goed en kwaad' bekeken, het gaat niet alleen over de tweede wereldoorlog. De Duitse bakkersdochter, een Amerikaanse journaliste en een Mexicaans-Amerikaanse douane-beambte laten hun kant van het verhaal zien. Zoals al eerder in Mijn naam is Sarah springt dit verhaal steeds tussen heden en verleden, voor sommigen een afknapper maar naar mijn idee wordt het boek er des te beter op. Overigens staan er in het boek recepten van voornamelijk Duitse bakkersgerechten, sommige dingen worden in het boek zo vaak beschreven dat je er haast trek van zou krijgen. Dus voor de lezers onder de lezers een fijn boek om te lezen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten