Pagina's

zaterdag 8 september 2012

Mooie-dingen-museum-Middelburg



Na een bezoekje aan het Zeeuws Museum in Middelburg kan ik niet nalaten even reclame te maken. Wat een geweldig museum is dat toch. Ondanks dat het niet erg groot is verbaas ik me bij ieder bezoek. Naast een erg mooie vaste tentoonstelling zijn er meestal interessante exposities, het personeel+café+locatie zijn top en er zijn zulke goed bedachte en slimme 'trucs' toegepast dat het museum me blijft boeien. Bovendien worden zelfs de meest fossiele tentoonstellingen op een jonge manier gepresenteerd, zoals de tentoonstelling Eenmaal, Andermaal over het verzamelde porselein van Willem Bal (plaatje linksonder en foto's hierboven). Ook ben ik erg te spreken over de tentoonstelling Vlas van Christien Meindertsma. Speciaal voor jullie is deze expositie verlengt tot maart 2014.  Ik zeg: ga zo door en komt dat zien!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten