Pagina's

woensdag 23 mei 2012

T - U - I - N



Genieten
De aalbessenstruik groeit hard en de clematis bloeit al zoals jullie zien! Vanmiddag een vrije middag die ik helemaal besteedt heb aan het grote genieten. Het begon al met een lekkere lunch in het zonnetje, geen broodje smaakt beter dan een broodje in de zon. Na mijn broodje heb ik mijn zomerjas opgehaald die ik na een grote zoektocht gevonden heb. Zogezegd ben je in mei laat voor het kopen van een jas, wat eigenlijk best raar is. Na het korte winkelmoment heb ik wat (noodzakelijke) huishoudelijke taken verricht. Want wie wil er graag werken op een vrije middag? Dus zodoende was ik vanaf 3 uur helemaal vrij. 

Vorig jaar alweer heb ik enkele letters uit hout gezaagd. Uit de losse pols letters getekend, lekker nonchalant. De letters lagen gezaagd, geschuurd en zelfs al gegrond in de kast. In het zonnetje heb ik ze vanmiddag in kekke kleurtjes geverfd. Heel misschien bewerk ik ze nog verder maar de kans bestaat ook dat ik ze vernis en ophang. Ik word er in ieder geval blij van. Net zo blij als met de planten in de tuin, het grote glas verse muntthee met wat honing op tafel en een schijnende zon op het terras. 

Kleuter
Terloops nog een kleine update van het juffen-bestaan. Vanochtend heb ik twee lesonderdelen overgenomen, het kringlezen en een knutselwerkje. En het ging goed! Het voorlezen ging op mijn azc-manier. Wat zoveel betekent als een prentenboek zelf verwoorden in plaats van de tekst te lezen. Kan ik iedereen aanraden omdat de klas constant naar het boek kan staren en jij kunt op jou beurt constant naar de klas kijken. Het uitzicht onder het voorlezen is fenomenaal. Allemaal kinderen met hun oren, ogen en soms ook hun mond ver open. Ach gut.

1 opmerking:

  1. een erg origneel stukje, dat laatste. Het is pedagogisch gezien een hoogstandje. Het verrassende is wel dat iemand die weinig op had met kleuters had er nu een totaal andere kijk op heeft gekregen. Een mens weet van te voor niet waar zijn kwaliteiten liggen. Dus zeg nooit nooit, een mens weet niet waar zijn kwaliteiten liggen.

    Een fan

    BeantwoordenVerwijderen